9 Şubat 2012

Balon, ip, tutkal...

     Balon, ip, tutkal üçlüsünden ne yapıldığını çoğu kişi biliyordur belki, hatta pek çok kişi de uyguladı bu çalışmayı ama yine de bilmeyenler için detaylı olarak paylaşmak istedim.

     Evimizde antrede 3 tane avize bağlanacak yer var. 3üne de aynı avizeyi almak gerekiyordu ancak biz bu evde kalıcı değiliz. Daha sonra gittiğimiz evde kullanamama ihtimalini düşünüp antreye avize almak istemedim. Yalnız ampül haliyle de hoş görünmeyince aklıma balon, ip, tutkal üçlüsü geldi, sıvadım kolları. :)

     Öncelikle malzemelere bakıyoruz her zaman olduğu gibi:) (Not: Resimler alıntıdır.)

     Herhangi bir büyüklükte, tam yuvarlak şekil alabilen bir balon,
     Avizemiz bittiğinde olmasını istediğimiz renkteki bir örgü ipi(ince olmamak şartıyla başka iplerde olabilir),
     Ahşap tutkalı da denilen beyaz tutkal.





        İlk olarak beyaz tutkalı bir kapta biraz sulandırdım. Ardından ipi tutkala batırdıktan sonra ipte kalan fazla tutkalı elimle sıyırdım. İpi, tam bir yuvarlak şekil alana kadar şişirdiğim balonun etrafına dolamaya başladım.




           İstenen sıklıkta ip doladıktan sonra balonu kurumaya bıraktım. Kuruması yaklaşık 2-3 gün kadar sürüyor. (Not: Kurutma işlemi sırasında balonun altına gazete sermekte fayda var, çünkü tutkal damlayabiliyor.)

          2-3 gün sonunda ipler tamamen sertleştiğinde balonu patlattım. Patlattığım balon iplere yapışık olduğundan dikkatlice balonu iplerden ayırdım. Tavana asmak için küçük bir kısım kestim ve patlamış balonu da buradan çıkarttım. Şimdi asalım bakalım nasıl olmuş:)



Bu da yanarken;





28 yorum:

  1. Fevkalâde olmuş. Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. çok da güzel olmadı bence ama idare eder:) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor, piyasadaki hiç bir avizeyi beğenmiyorum. Ben de mi denesem acaba :)) değişik renklerde hatta çok renkli de yapılabilir. :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler ANG, yaparsan görmek isterim. Dediğin gibi değişik renklerde yada süslenerek çok daha güzelleri yapılabilir. Simli gri bir iple mesela=) Bu arada bu avizelerin ip değil telle yapılmış ama tamamen aynı görünen siyah ve beyaz renkli iki çeşidini koçtaş da gördüm ve 60 TLdi, bu ise belki 6 TL bile değil. O yüzden şimdiden kolay gelsin=)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, fikir harika. Güle güle kullann.

    YanıtlaSil
  6. ay çok bi güzel harika olmuş. bayıldım. ama bir sorum var. sararken zor olmadı mı çok düzgün gözüküyor. nasıl sardınız acaba?

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim ojekeş:) Sarmak biraz zor tabi çünkü balon elimden kayıp durdu:) Bu yüzden birinden balonu tutmasını isteyerek sarmak daha kolay olur.

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık..şu an bizim de evimizde avize krizi vardı..bu güzel bir çözüm yolu olacak gibi görünüyor..(:
    yalnız annemin şöyle bir sorusu var iplerin yanma ihtimali var mı?

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim öncelikle:) Annenizin içi rahat olsun ben yaklaşık 8 aydır kullanıyorum sadece beyaz olduğu için tepesinde ki ışığa yakın olan yerler daha koyu, gri gibi görünüyorç. Yine de seçilen balon büyük olursa yaptığınızda ampüle uzaklığı daha çok olursa içiniz rahat olur.

    YanıtlaSil
  10. Harika... Paylaşımlarınız için teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
  11. YARATICILIĞINIZA HAYRAN KALDIM ÇOK İYİ FİKİR, ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  12. yasemin, seda ben teşekkür ederim beğenileriniz için:)

    YanıtlaSil
  13. walla on numara olmuş.eşime söyliyeyimde salona yapsak iyi olur.şimdiden heyecanlandım.paylaşımınız için tşkler

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim, yaparsanız şimdiden kolay gelsin o zaman:)

    YanıtlaSil
  15. Bende yapmıştım attım tutkal üzerinde beyaz artık gibi kalmıştı ve dökülüyordu bende attım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki tutkalını sıyırmadınız, çok sürdünüz. Ben 1 yıl kullandım hiç bir sorun olmadı. Daha da kullanılırdı belki ama taşındığımız için eski evde bıraktım getirmedim..

      Sil
  16. Merb bse sormak istiyorm balon sncta patlatnca hawasi inmiyor mu nasl boyle yne balon seklinde kalyr acklar msnzzz ltfn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Balon patlasa da şekil bozulmaz çünkü tutkal sürdüğünüz ip 2-3 kadar balon etrafında kalıp kurudukça sertleşiyor. Balonun şeklini alıp katılaşıyor. Bu yüzden balon patlatılınca şekil bozulmuyor.

      Sil
  17. arkadaşlar kaç gün kurutmamız gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2gün yeterli gelir ama garanti olması için 3 günde bekleyebilirsiniz.

      Sil
  18. PEKİ NASIL ASIYORSUNUZ BALONU YAPTIM HAZIR
    AMA NASIL ASICAMM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balonun ağzına bir ip bağladım. İpi de duşakabin içerisine yüksekteki duş başlığına bağladım.

      Sil
  19. Balon yerine plastik topla yapılırsa daha guzel bir şekil alıyor birde alt kisimda yuvarlak sekilde bir açıklık bırakırsanız ışık daha çok kendisini gösteriyor gece lambası görüntüsünden kurtulup avize oluyor

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar bende geçen gün malzemeleri aldım ve yapmaya başladım. . Ve balon a ipe dolayamadim tutkal tutmadı hem ipi bende balona sürdüm ama tutmadı ip .. Püf noktası varsa söyleyebilir misiniz rica etsem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ipi tutkalın içine batırıp ardından fazlalığını elinizle sıyırarak balona saracaksınız. Yani tutkalı fırçayla ipe sürerseniz yada balona sürerseniz başarılı olamazsınız. İpi tutkala batırın, ip tamamen ıslansın fazlalığını sıyırıp sarıp kurumasını bekleyin, bu kadar...

      Sil
  21. Yaptıktan sonra ampulu içine nasıl taktiniz düşmüyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptıktan sonra tepesindeki boşluktan ampülü geçirdim. Ardından ampule taktığım yerden düşmesin diye de tutkallanmamış, normal bir ipi avizenin boşluklarından geçirip duya bağladım.

      Sil