27 Eylül 2012

Çamaşır Makinesinde Kumaş Boyama

        Aslında pek çok kişi biliyordur bu yöntemi... Çok sevdiğimiz bir kıyafetimizde çıkmayan lekeler varsa yada küçük ama sinir bozucu çamaşır suyu lekeleri yaptıkysak yada yıkanmaktan ve güneşten rengi solmuş kıyafetleri boyama için bu yönteme başvurmuştur birçok kişi. Yöntem ne mi: Kıyafetin rengini tamamen değiştirmek yada olduğu renkte yenilemek. ( Çamaşır deterjanı reklamlarında oynayacakmışım da replik ezberliyormuşum gibi hissettim kendimi:) )

         Hemen nasıl yapıldığına geçelim. Malzemeler yine az ve öz:) Victoria toz kumaş boyası, Fiske renk sabitleyici, Sirke, Tuz ve çamaşır makinesi. (Bu işlem çamaşır makinesi olmadan kıyafet ve boyalı su tencerede kaynatılmak suretiyle de uygulanabilir ancak ben kolaya kaçtım.) (Bir küçük not daha: Toz kumaş boyası tamamen aldığın yere göre farklı fiyatlara satılıyor. Benim aynı marka boyayı 3TL'ye aldığımda oldu 1,25TL'ye aldığım da...)


        Uygulama ise şu şekilde: Öncelikle çamaşır makinesinin deterjan gözüne bir miktar tuz ve bir miktar sirke koyduktan sonra toz kumaş boyasını ekliyoruz. Yalnız çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü dökülmesi yada elinize bulaşması halinde anında rengini veriyor. Bir de fiske renk sabitleştiricimiz vardı, onu da makinenin yumuşatıcı gözüne koyuyoruz.





       İşlemleri yaptıktan sonra makinemizin sıcaklık derecesini ve programını ayarlıyoruz. Bunun için kumaş boyanın üzerindeki tavsiye A programda ve 90 derecede yıkamamız gerektiği... Ancak kumaş cinslerine göre çekmesinden korktuğum için ben makineyi 60 dereceye ayarladım. Program olarak ise gayet uzun ve düşük sıkma derecesine sahip bir program seçtim.


           Yıkadığınız kıyafetler kuruyana kadar çevreye değmemesine dikkat edin çünkü yeni boyanmış kıyafetten etrafa renk geçebilir. Kuruduktan sonra yüksek ısıdaki ütü ile kıyafeti ütüleyip rengin sabitleşmesini sağlayabiliriz.

Şimdi bakalım nelerin rengi değişmiş?:)
NOT: Kıyafetlerin ütülenmeden fotoğraflandığına takılmayın. Hep sabırsızlığımdan:)



       Yukarıdaki tunik ve etek için 55 numaralı Menekşe Lilası rengi kumaş boyası kullandım. Tunik aslında gül kurusuna daha yakın bir renkti ancak kısa sürede güneşten çoook soldu. Yine aynı renk yerine mora boyamak istedim ve bu hale geldi. Etek ise penyeye benzer bir kumaş ve daha çok evde giyilebilecek bir etek ancak beyaz olduğu için rahat kullanamıyordum ve bu boyadan o da nasibini aldı. :)




Yukarıdaki kot etek ve pantalon ise resimlerde görüldüğü üzere renkleri solmuş, eski görünüme bürünmüşlerdi. Bunları yenilemek için ise yine aynı markaya ait 25 numaralı Koyu Mavi boya kulandım.
Bunlar dışında fotoğraflamadığım ama boyadığım 2 etek, 2 tshirt, 3 pantalon ve 1 de gömlek var:) Ha birde süslemeler için kullanılabilecek pembe renkli tülüm vardı onun da yarısı artık lila:) Artık hangi kıyafetimiz orjinal rengiydi karışmaya başladı ve daha da kötüsü eşim yakında kendisini de boyamamdan korkuyor:))


ÖNEMLİ NOT: Tüm işlemler sonunda çamaşır makinenizin deterjan gözünü gerekirse çamaşır suyu ile iyice temizlemeli ve makineyi bir kez boş çalıştırmalısınız yoksa makinedeki boya kalıntıları yıkadığınız çamaşırlarda lekeler oluşturabilir. Ayrıca boyadığınız kıyafeti diğer kıyafetlerle birlikte yıkamayın çünkü onun rengi diğerlerine geçebilir.

ÖNEMLİ NOT 2: Makinanızın deterjan gözünün boyanmasını, sonra temizlemekle uğraşmayı istemezseniz toz kumaş boyasını ayrı bir şişe/kapta su ile karıştırıp makinanın içine yerleştirirseniz makinanın deterjan gözü de boyanmamış olur. (Bu fikri veren arkadaşa teşekkürler:))

ÖNEMLİ NOT 3: Bu boyama işlemi maalesef çamaşır suyu lekelerini kapatmayabiliyor. Çamaşır suyu lekeleri bir parça belirsizleşebilir ama tamamen yok olmuyor. Ayrıca her kumaş boya tutmayabilir. Saten, ipek, tafta tarzı kumaşları boyamayı deneseniz de hiçbir değişiklik göstermeyebilir, bilginize...

261 yorum:

  1. Aaa... evet, eşlerimizi de boyayabiliriz pekala. Esmerse sarışın olurlar mesela. :)
    Ben hiç kumaş boyama yapmamıştım. Nasıl yapılacağını biilmediğim için de doğrusu hiç cesaret edemiyordum. Oysa boyanması gereken ne çok kıyafet var evde. Çok ama çok teşekkür ederim. Bu tarif öyle işime yarayacak ki..

    YanıtlaSil
  2. gene mütiş işler başarmışsın şekerim ben yaptım bir kere olmadı makinede boş çevirmeden nevresimleri atmıştım bazı yerleri siyah siyah boya olmuştu çok üzülmüştüm bravo sana:)

    YanıtlaSil
  3. Gülsüm denersen deneyimlerini paylaşırsın eşini boyamadan sonra:))) Ben teşekkür ederim beğenin için...
    Mavii haklısın asıl önemli kısmı unutmuşum hemen not olarak eklemeliyim eğer makine iyi temizlenmezse diğer çamaşırlara bulaşabilir. Sende bir kez unuttun diye olmadı deme yahu ne yaptında olmadı bugüne kadar:)

    YanıtlaSil
  4. kumaş boyasını nereden bulabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  5. Şebnem hanım bu boyaları aktarlardan bulabilirsiniz. Bazı kırtasiyelerde de bulunuyor bir de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumaş boyasını miktarı ne kadar olmalı

      Sil
    2. Yorumunuzu yeni gördüm kusura bakmayın. Miktar boyanın üzerinde de yazıyor şu kadar gram kumaş için 1 paket boya diye. Ama ben genelde 3 parçaya kadar kıyafeti 1 paket boyayla boyadım, sorun olmadı.

      Sil
  6. Merhaba bu aralar inanılmaz ahşap boymaya sarmış durumdayım renk uyumu çok önemlidir benim için evim de pembe, beyz ve mor renlklerden meydana gelen bir ev. Evde bu renklere uymayan ne varsa ve ayrıca kayınvalidemden eskileri toplayıp ( canım kıyamam ben ona evinde anne ben bunu alayım dediim ne varsa al kızım diyor sonra yeni hallerine bakınca soru soran gözlerle bakıp kalıyor :)))) boyuyorum . bloğunuzda rastlayınca geldi aklıma . Hemen ahşapp boyama malzemelerimi aldığım yere gidipp mor ve pembe kumaş boyası aldım . Önce süet yastıklarımı mora boyadım , sonrada el dokuma pamuklu şalımı pembeye inanılmaz oldu ...

    çok sevdiğğim 3 kişilik İKEA koltuğum beyaz örtüsüz kullanamıyorum ama örtüyüde hiç sevmeme evi dağınık gösteriyor:( şimdi sırada koltuk kılıflarım var ne erdsisiz yapmalımıyım???? Desteğe ihtiyacım var????

    YanıtlaSil
  7. öncelikle hem ellerinize sağlık hem de cesaretiniz için tebrikler. Çünkü ben yastık boyamaya cesaret edemezdim:)Koltuk örtülerine de tabii.. Çünkü koltuktaki kumaş boyası yazın sıcakta oturup üzerinde terleyince üstünüze geçebilir, garantisi yok... Yada sıvı birşey döküldüğünde yine ıslakken değdiği herşeye renk olarak leke yapabilir. Ben mora boyadığım bir eteğimi ıslakken unutup koltuğun üstüne koymuşum ve renk verdi. Bu yüzden dikkat etmek gerek. Ama boyadıklarınızı merak ettim, hem ahşap hem kumaş hepsini blogunuzda görmek isterim:) Bu arada bloguma da hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
  8. sümeyra hanım bir ceket için boya,fiske,tuz ve sirke miktarlarını yazbilrmisiniz.çok sevdigim iki ceketim var.boyamak istiyorum ölçü verebilirseniz cok sevinirim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SADECE 20 GRM SARI BOYA 15 GRM KIRMIZI 270GRM SİYAH BOYA BİRBİRİNE KAT BOYA

      Sil
    2. Neye göre miktar verdiniz anlamadım. Gram cinsinden hem de... Her kumaş cinsi farklı. Hepsinin boyaı emme kapasiteside. Hatta polyester bir kumaşa isterseniz 100gr boya koyun yine istediğiniz rengi elde edemezsiniz. O yüzden ben bir paket şeklinde kullandım hepsini. Sirke ve tuzu da bir kaşık olarak. Bahsi geçen ceketleri görmeden, kumaş türünü bilmeden gram söylemek yanlış olur.

      Sil
  9. Ne desem yalan olur tuz ve sirke miktarı hakkında. Ama bir paket boya iki ceketinizi boyamaya yeter diye düşünüyorum. Bir paket boya koyuyorsanız da bir fiske yeterli yine. Tuz ve sirke miktarlarını ise ben tamamen tahmini birer tatlı kaşığı koymuştum. Aslında çok da şart değil tuz ve sirke. Fazlası da zararlımı bilmiyorum ama ben kaç kez ve her ne renk boya kullandıysam hepsinde tahmini işlemler yaptım ve sorun çıkmadı:) Size de kolay gelsin şimdiden...

    YanıtlaSil
  10. taba rengi pardesümü laciverte boyamak istedim.aynı işlemi 2 kez yaptım...kahverengine dönüştü.kahve rengini,lacivert yada yeşil renge nasıl dönüştürebilirim.bilen varsa yazsn lütfen.

    YanıtlaSil
  11. Bilemiyorum neden istediğiniz renk olmadı. Siyah deneyin diyeceğim ama gerçekten siyah olma ihtimali de var. Kumaşın cinsine bağlı...

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. bordo kumaş pantolonum var rengi soldu yine bordo renge boyamak istiyorum fakat viktoryanın renk kartelasında bordo yok tonlarına karar veremedim fikir verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  14. öncelikle bloguma hoşgeldiniz asyaa. Kumaş kartelasına bakmışsınızdır http://www.viktoriaboya.com/katalog/viktorya%20ic.jpg adresinde de görülüyor. Bordoya en yakın karteladaki güvez rengi sanırım? Eğer onu bulamazsanız vişne çürüğü de olabilir belki ama tabii kumaşın cinsine de bağlı. Gösterilen renkten daha açık yada daha koyu bir renk çıkabiliyor ortaya...

    YanıtlaSil
  15. ben mantomu koyu renk laciverte boyadım ama aslında elde etmek istediğim renk daha açık bir renkti koyu lacivertten orta laciverte çevirebilir miyim acaba bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç kez yıkandıktan sonra bildiğim kadarıyla boya soluyor. Belki biraz daha sıcak suda ve birkaç kez yıkarsanız istediğiniz rengi elde edebilirsiniz. Ama emin değilim sadece tahmin...

      Sil
  16. ben ceketimi laciverte boyadım.bir köşesi boyanmamıştı birkez daha boyamak için ceketimi ıslattığımda su masmavi olmuştu(ben makinede değilde kaynatarak boyamıştım)hala da soluyor giymeye korkuyorum yıkasam solmaya devam eder mi yoksa biraz da olsa azalır mı ne dersiniz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem bilmem ki malum ben makinede boyadığım için kaynatarak boyamak nasıl olur bilmiyorum. İkinci kez denediğinizde makinede deneseydiniz. Bir de bu boyananlar yıkandıkça biraz renk veriyor evet. Hatta bu yüzden diğer kıyafetlerle yıkanmamalı. Ama öyle 3-4 yıkamada eski haline gelecek kadarda solmaz, uygun sıcaklıkta yıkarsanız...

      Sil
  17. fiskenin tamamını mı kullanacağız yoksa bir kısmını mı?

    YanıtlaSil
  18. Benimde kırmızı bir pardesüm var onu en azından bordoya boyamak istiyorum ama rengi bir iki yikamada solarmi kizlar

    YanıtlaSil
  19. Fiskenin tamamı kullanılacak. Kırmızı pardesü bordoya döner tabii ki. Bir iki yıkamada solmaz ancak eğer boyama işlemini güzel yaptıysanız ve makineden çıkıp kuruduktan sonra ütüleyerek rengi daha da sabitleştirdiyseniz...

    YanıtlaSil
  20. eşime yeni aldığım kapri pantolonu çamaşır deterjanından arka cepleri benek benek, yine aynı rengini bulursam bu işlemi yapmak istiyorum. fakat kafama takılan terlediğinde veya ıslandığında biryerlere bulaşırmı???

    YanıtlaSil
  21. Terlediğinde br yere bulaşmaz çünkü kimse şıpır şıpır terlemez ya:) Sadece makineden çıktığındaki ıslaklıkta olur da bir yere oturulursa o zaman başka yerlere renk geçer. Yani öyle çok ıslanma ihtimali az olduğuna göre deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  22. benım siyah kot pantolonuma kumaş boyası kullandım ama ben yumusatıcı bölümüne koydum pantolonumun üzerinde beyaz beyaz çizgiler oluştu eski hali daha iyiydi ne yapmam gerek acaba ??

    YanıtlaSil
  23. Neden yumuşatıcı bölümüne koymuştunuz? Emin değilim ama deterjan bölümüne siyah boya koyarak ve yüksek derecede tekrar boyayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  24. arkadasım öyle yapmiş bende yaptım bide öyle denicem ya ins düzelir:( bide arkaşım dediki boyayı pantolonla birlilkte at makinaya dedi deterjan bölümüne falan değil öyle olur mu??

    YanıtlaSil
  25. siz illa ki farklı şeyler denemek istiyorsunuz, yumuşatıcı gözü yada makinenin içi şeklinde:) Ancak ben burada denediklerimi paylaşıyorum, denemediğim bir şey için yorum yapamayacağım o yüzden. Ben burada anlattığım şekliyle yaparak yaklaşık 10 parça kıyafet boyadım ve bir sorun yaşamadım. Yine de nasıl denemek isterseniz, karar sizin...

    YanıtlaSil
  26. degişik şeyler denemyi sevmiyorum sadece pantolonumu kurtarmaya çalışıyorum sizin gözunuzde değişik olarak algılıyor olabilirsiniz:):)bu da bi bakış tabiii:)

    YanıtlaSil
  27. ozaman bir de normal haliyle deterjan gözüne koyarak ve yüksek ısıda deneyin, pantolonunuz kurtarılacaktır sanıyorum.

    YanıtlaSil
  28. Düğmeleri çıkarmaya gerek var mi boyarken?

    YanıtlaSil
  29. Düğmeleri çıkarmanız gerekmez, onlar boyanmıyor nasılsa...

    YanıtlaSil
  30. Merhaba. Benim de siyah pantolonuma tırnak parlatıcısı döküldü.ben de 2 paket boya ve bir adet fiskeyle sıcak su dolu kovada 1 saat bekletip sonra makinede yıkadım ama leke gitmedi. Makinede yıkadığımdan mıdır yoksa kumaş polyester olduğundan mı?

    YanıtlaSil
  31. Tırnak parlatıcısını önce sulandırılmış asetonla silseydiniz? Belki boyamanıza gerek bile kalmazdı. Sulandırılmış diyorum çünkü aseton direk kumaşa zarar verebilir. Eğer zarar vermediğini görürseniz parlatıcı çıkana kadar su miktarını azaltıp aseton miktarını arttırarak devam edebilirsiniz.

    Bu arada boyama işleminin olmaması gayet normal çünkü ben boyayı direk makinenin gözüne attım ve yüksek derecede iyice emdi kumaş boyayı. Kovada bekletmekle aynı işlem değil haliyle. Bir de önce asetonla lekeyi silip sonra bu sayfada benim anlattığım şekilde boyamayı deneyin isterseniz.

    YanıtlaSil
  32. Bende kahverengi kabanımı süt hahvesine boyamak istiyodum fakat olmaz diye cesaret edemıyorum sizce olur mu?

    YanıtlaSil
  33. Bişey daha sormak istiyorum. Deri çantam var onada aynı işlemleri uygulasam rengi değişir mi?

    YanıtlaSil
  34. Kahverengi kaban değil kumaş olsa da süt kahvesine dönmez çünkü boyama işleminde sadece kumaşın kendi renginden daha koyu renge boyanır. Daha açık renk kumaş boyası kullansanız da renk açılmaz. Hele kaban için hiç bir fikrim yok, koyu renk olsa bile boya tutmayabilir. Deri de renk değiştirmez diye düşünüyorum. Boyayı emen cinste kumaş olmalı...

    YanıtlaSil
  35. iyi akşamlar ne güzel bir site.teşekkur ederim.kırmızı bir pardesüm siyaha boyasam tam rengi bulurmuyum acaba.

    YanıtlaSil
  36. Kumaşın cinsine bağlı. Tam siyah olmasa dahi vişne çürüğü rengine döner diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
  37. kumaş boyandıktan sonra bir kaç kez giyip yıkanınca geri renk verir mi?

    YanıtlaSil
  38. benim bir kot tulumum var. piknikte çimen lekesi olmuştu ve elimde orayı yıkadım. ama hem geçmedi hemde yıkadığım yer ağardı. bana yardım eder misiniz? nasıl yapıcağım bu işi? boyasam geçer mi? lütfen cevap verin......

    YanıtlaSil
  39. birkaç kez yıkanınca değil ama yüksek ısıda ve çok yıkandığında tekrar solma olabilir. Kot tulum için de benim kullandığım 25 numaralı toz boyayı kullanabilirsiniz. Fotoğraflardaki gibi bir renk alacaktır ve büyük ihtimalle çimen lekesi de boyanacağı için belirsizleşecektir.

    YanıtlaSil
  40. kumaş boyasında önerdiğiniz bir marka var mı? varsa adı nedir?

    YanıtlaSil
  41. kumaş boyasını kullandıktan sonra tekrar tekrar kullanabilir miyiz? kıyafete bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  42. ben victoria marka kumaş boyası kullandım ama hepsi aynıdır herhalde bilmiyorum. Bir kıyafeti birkaç kez boyayabilirsiniz, zararı olmaz.

    YanıtlaSil
  43. Sümeyra hanım siyah bikinilerimi yeşil ve maviye boyamak istiyorum ama bikini kumaşı boya tutar mi bilmiyorum. Sizce boyamalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mayo kumaşı su geçirmeyen cinsten olduğu için boyayı tutacağını da zannetmiyorum. diyecektim kiiii haşema alırken onunla birlikte verdikleri ten rengi bikiniyi maviye boyadığım aklıma geldi:) Demekki boya tutma ihtimali varmış. Ama siyah olan kendinden açık bir renge dönmez. Mavi boyayla deneseniz ya siyah aynen siyah kalır yada koyu mavi-lacivert gibi bir görünüm alabilir.

      Sil
    2. Ozonla rengi ac sonra boya

      Sil
  44. bir kot tuluma kaç adet toz kumaş boyası gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paketinde bir paket boyanın 20gr kumaş boyadığı yazıyor ama bence boyama miktara göre değişkenlik göstermez,2 paket yeterli olabilir bence.

      Sil
  45. İyi günler bende siyah 2 kotumu boyamak istiyorum yukarıdakı yazınızı da okudum inş bugün uygulayacağım umarım tutar ama tek merak ettiğim malum yaz ayındayız terleme çok oluyor kıyafetlerimize bulaşma ihtimali olur mu kotumuzu kurtarırken başka giysilerimizden olmayalım :)

    YanıtlaSil
  46. İyi günler. Ben bu yöntemle çok kot pantolon boyadım. Yalnızca makinede diğer çamaşırlarla atınca onlara renk bulaşıyor, bir de ıslakken serdiğiniz yere renk geçebiliyor. Ama makineden çıkış halindeki ıslaklık ile ter aynı değil. Herhalde o kadar terlemezsiniz?:) O zaman üstünüzdeyken renk geçmez diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  47. iyi günler oğlumun şortunu lacivertte kaynatarak boyadım bazi yerleri daha koyu oldu ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boya her yere eşit dağılmamış demek ki. Maalesef hemen geçebilecek bir yöntemini bilmiyorum. Tek tavsiyem aynı renk boya ile yeniden boyamanız.

      Sil
  48. fiksede boyadan ayrımı satılıyor? benim pardesüm(dizlerime kadar) kaç paket boya gider. birde çok koyu lacivert siyahmı almalıyım lacivert mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fiske boyadan ayrı satılan bir ürün. Pardesünün boyu değilde kumaş ağırlığı önemli olan. Bir paket boya ile 200gramlık kumaş boyanabiliyormuş. Siz yine garanti olması açısından 2 paket ile deneyebilirsiniz. Eğer aynı renginde olsun isterseniz viktoria boya da pek çok renk mevcut. http://www.viktoriaboya.com/katalog/viktorya%20ic.jpg incelerseniz size en uygun rengi bulabilirsiniz sanırım. Kolay gelsin...

      Sil
    2. fiskeyi nereden alabilirim?

      Sil
    3. yine aktarlarda. boyayı aldığınızda söyleyin, vereceklerdir.

      Sil
  49. merhaba bir paket toz boyayla iki siyah pantolon beraber yıkanabilir mi.. ya da ikisini beraber nasıl yıkayabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha önce iki değil 4-5 parçayıda birlikte atmıştım bir sorun olmadı. Yalnız makine sıkışık olur ve iyi dönmezse boyadan sonraki renkte dalgalanmalar olabilir.

      Sil
  50. Merhaba ben biraz acele ettim ve tuzla sirkeyi unuttum su anda makinede pantolon ve tisort ne yapsam sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük ihtimalle makinanın işi çoktan bitmiş, boyanan eşyalar kurumuştur bile:) sonuç ne oldu acaba? Çok fazla fark edeceğini sanmıyorum çünkü sirke ve tuz boyayı daha kalıcı hale getirmek için uygulanıyor. Boyama işlemi yine olur ama sorun olmaz diye düşünüyorum, umarım sorun olmamıştır?

      Sil
  51. Çamaşır suyu olan pantolonumu boyadım tamamen kapatmadı bir sefer daha boyamalımıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu boyama yöntemi çamaşır suyu lekesini tamamen kapatmıyor maalesef. Sadece leke rengi koyulaşarak belirsizleşebilir ama tamamen yok olmaz. En azından benim boyadıklarım yok olmadı...

      Sil
  52. BU BOYALAR DİREKT BOYALARDIR.KİMYASAL ANLAMDA KUMAŞLA BOYA ARASINDAKİ BAĞ ZAYIFTIR. YIKAMA HASLIKLARI ZAYIFTIR. YANİ BOYADIĞINIZ KUMAŞ BİRKAÇ YIKAMADA SOLABİLİR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak bir ayrıntı ama ben de kimyagerim :) Ben yazımda kalıcı olduğunu söylemedim ki zaten. Hatta yorumlarımı okursanız ıslakkende rengi akabilir, başka bir yeri boyaybilir diyorum. Yani tabii ki bir zaman sonra solabilir ama 2-3 yıkamada değil. Ben resimdeli kıyafetleri en az 10kez yıkamışımdır henüz öyle dbelirgin bir solma olmadı ki solsa da yeniden boyanabilir...

      Sil
  53. ben kışlık mantomu boyamak istiyorum hangi marka boyayla daha iyi sonuç alırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mont boyayı çeker mi, boyanır mı bilemem ama 2farklı marka boya kullandım sadece ve Viktorianın daha iyi olduğunu gördüm. Kolay gelsin...

      Sil
  54. pembe bir gece elbisem var siyaha boyamak istiyorum ne kadar boya gerekir.? bir de elbise simli boyarsam simleri dökülür diye korkuyorum ne yapmam lazım.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kumaş boyayı tutmayabilir. Kumaşın cinsi önemli, bu yüzden gece elbiseniz saten vb ise boyanmayabilir.

      Sil
  55. merhaba benim üstünde 100% pamuk yazan pardesüm var lacivert uç kısmında 3 damla hipo var giyemiyorum göze çook batıyor napmam lazım nolur yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. %100 pamuk olan bir kumaş boyayı emer yani boyanabilir. Yalnız kötü bir haberim var ki çamaşır suyu lekelerini kapatmıyor:( Benim de çamaşır suyu lekesi olmuş bir eteğim vardı, siyaha boyadığım halde diğer her yeri boyayı emmesine rağmen o lekeler hala duruyordu. Sadece daha az belirgin hale geldiler. Yani denemenizde fayda var. Yine lacivert renkte bir kumaş boyası alıp deneyin, belli mi olur belki sizinkiler kapanır? Yine de kapanmazsa önerim sıvı kumaş boyaları.. Hani şu desenle boyanıp salon takımı, fiskos vs yapılanlardan. Onunla sadece leke olan yeri hafifçe boyayabilirsiniz. Şu boyalardan bahsediyorum: http://www.hepsiburada.com/liste/artdeco-kumas-boyasi-25-ml/productDetails.aspx?productId=ofisartdc16&categoryId=292971 Kolay gelsin....

      Sil
  56. benim toprak rengi pantolonuma oje bulaştı aseton ile sildim bazı bölgelerde renk attı sildiğim kısımlar. tamamen aynı rengine dönüştürmek istiyorum hangi renk boya almalıyım acil yardım !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tırnak parlatıcısını önce sulandırılmış asetonla silseydiniz? Belki boyamanıza gerek bile kalmazdı. Sulandırılmış diyorum çünkü aseton direk kumaşa zarar verebilir. Eğer zarar vermediğini görürseniz parlatıcı çıkana kadar su miktarını azaltıp aseton miktarını arttırarak devam edebilirsiniz. demişim sadece 4-5 yorum yukarıda. Daha önce blogumu görmüş olsaydınız muhtemelen bu yorumu da görürdünüz ve sulandırılmış aseton renk atmasına sebep olmazdı... Boya renkleri konusunda maalesef yardımcı olamayacağım en iyisi boya firmasının renk kartelasına bir bakın.Benim kullandığım boya markası, viktoria.

      Sil
  57. Merhaba sumeyra hanim ben beyaz gomleklerimle pembe gomlegimi de makinaya atmistim ama beyazlarda pembemsi olmuş simdi ne yapmaliyim beyaza boyasam olurmu sizce.... birde her gomlek icin ne kadar boya tuz sirke kullanmaliyim.... Şimdiden teşekkürler. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle gömleklerinizi tekrar beyaz olarak kullanmak isterseniz çamaşır suyu-su karışımında bir süre bekletmeyi deneyebilirsiniz. Aynı hatayı ben de yapmıştım ve iki gömleğim pembe olmuştu:) Gömleklerin kurumasını bile beklemeden hemen çamaşır suyu-su karışımında arada bir döndürerek beklettim ve pembe renkten kurtuldum. Bunu deneyebilirsiniz ama sadece çamaşır suyu ile yaparsanız kumaşta sararmalar olur, unutmayın. Eğer sonuç alamazsanız gömlekleri boyayabilirsiniz ama pembeden daha koyu bir renk olmalı ki boya tutsun. Ya artık farklı renklerde gömlekleriniz olacak yada siyah:) Çünkü boyama işleminde kıyafetten daha açık bir renkte boya tutmaz-ki beyaz boya yok zaten. Umarım yardımcı olabilmişimdir, kolay gelsin...

      Sil
  58. Lacivert keten pantolonumu boyamak istyrm ama kaç derecede yıkıcam ve sıkma yapıckmym bilmyrm yardımcı olur msunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben boyadığım tüm kıyafetleri 60derecede boyadım ancak sonrasında yıkamam gerektiğinde 30derecede yıkadım ve en düşük sıkma ayarında sıkma yaptım ki boya akmasın. Kolay gelsin...

      Sil
  59. Merhaba. Makinede yikadiktan sonra makineyi bir defa boş çalistirmak yetiyomu temizlenmesine sonraki yikamada sıkıntı çıkarmı. Sonra makine almak zorunda kalmayalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kez boş çalıştırmanız yeterli ama çalıştırmadan önce deterjan gözünü de çamaşır suyuyla vs yıkamanızı tavsiye ederim. Bir de boyamadan ve boş çalıştırmadan sonra renkli çamaşırları yıkamanız daha iyi olur. Kolay gelsin...

      Sil
  60. ben aktardan siyahını aldım ama bana sabitleştirici falan demediler sordum nasıl kullanacagımı üstünde yazıyor dediler eve gelince sabitleştirici koymak gerektiğini gördüm :S sabitleştirici olmadan yapamam mı bu işlemi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabitleştirici olmadan da yapılır tabii ama sabitleştiricinin mantığı rengin daha geç solması, daha uzun süre aynı renkte kalması. Yine de şart değil...

      Sil
  61. Günaydın, tarifinizi okuyup saç boyası olan havlularımı boyadım.O kadar güzel oldu ki iki tane yeni havlu almış gibi sevindim.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yeni havlularınızı güle güle kullanın:) Ama aman dikkat bu havlularınızı diğer eşyalarla birlikte yıkamayın ki bunların akan boyası diğerlerine geçmesin.

      Sil
  62. İşlemleri yaptıktan sonra çamaşır makinemizin sıcaklık derecesini ve programını ayarlıyoruz. Bunun için kumaş boyanın üzerindeki tavsiye A programda ve 90 derecede yıkamamız gerektiği... Ancak kumaş cinslerine göre çekmesinden korktuğum için ben makineyi 60 dereceye ayarladım. Program olarak ise gayet uzun ve düşük sıkma derecesine sahip bir program seçtim.

    YanıtlaSil
  63. Merhaba, internette kumaş boyama ile ilgili araştırma yaparken blogunuza rastladım. Ben evimdeki kahverengi tül perdelerimi kreme boyamak istiyorum, yani rengini ne kadar açabilirsem o kadar iyi olur. Sizce nasıl yapmalıyım? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Maalesef koyu renk bir ürün açık renge boyanmaz. Boyama işleminde sadece açık renkten koyu renge değişim olabiliyor.

      Sil
  64. Benimde nar ciceqi bi badi turu ceketim var ve hep beyaz tisortler uzerine giyniyorum -giyniyordum taki camasir suyu deqene kadar hediye olduqu icn degerlide qiynemiyorum simdi bnde boyama yapsam altindan beyz tisort qiyinsem renqini verirmi ?
    Simdiden tskurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyama işlemini deneyin ama boyama sonrası çamaşır suyu lekeleri yine belli oluyor. Sadece biraz daha az belirgin hale geliyor. Bu arada boyama işleminden sonra ceketle sırılsıklam ıslanacak şekilde yağmur altında kalmadığınız sürece yada birlikte yıkamadığınız sürece rengini başka bir çamaşıra vermez.

      Sil
  65. benimde lacivert pardüsem var ama bordo ve krem detayları var laciverte boyarsam onlar hangi renk olur???? teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bordo ve krem kısımlar ne olur hiç bilmiyorum. Krem belki laciverte döner ama bordo kısım değişik bir renk olabilir, iyi mi olur kötü mü denemeden bilinmez...

      Sil
  66. Merhaba kot gömleğimin rengini biraz daha koyulaştırmak istiyorum ne renk boya ve ne kadar miktarda koymam gerekir acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kot gömleğinizin rengini bilemediğim için net birşey söyleyemem ama bu tarz boyaların bir renk kartelası var, ona internetten ona bakarak uygun renkleri seçebilirsiniz. Birde bir gömlek için 1 paket boya yeterli olur.

      Sil
  67. Merhaba
    benim koyu mavi kotum var bordo veya haki yeşile boyamak istiyorum ama makine haricinde nasıl yapabilirim ve boyadıktan sonra bir defa yikamak gerekiyor mu elimde yikayabilir miyim gerekiyorsa?
    Yardimci olursaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviyi bordo yada haki yeşile boyadığınızda tam istediğiniz rengi elde edebilirmisiniz bilmiyorum. Beyaz olsa evet, tam bordo yada haki renk olur denebilir ama kumaşın kendi rengi de olunca nasıl bir renk ortaya çıkacağını boyamadan bilemezsiniz. Boyadıktan sonra da elinizde yıkamanıza gerek yok sadece boyanmış kıyafeti diğer kıyafetlerle birlikte yıkamayın yeter.

      Sil
  68. Boyadiktan sonra camasirliga assam boyasi bulaşır mi ve yagmurda çıkar diyorsunuz çıkmaması icin nasil yapabiliriz boyadıktan sonra giymeden elimde yikasam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çamaşırlığa astığınızda ıslakken diğer çamaşırlara değmiyorsa sorun olmaz. Yağmurda boyası çıkar demedim, yanlış anlamışsınız. Örneğin beyaz bir tshit üstüne boyadığınız mavi bir gömleği giyseniz sonra yağmurda çok ıslansanız ıslandığından dolayı beyaz tshirtte mavi lekeler oluşabilir dedim. Onun da ihtimali az, o kadar ıslanacak kadar yağmur altında durmuyoruz sonuçta...

      Sil
  69. mrb ben gri keten pantolonumu koyu laciverte boyadım fakat lacivertten daha çok koyu mor oldu ayrıca sıkma yapmadığım için pantolonumda siyah lekeler kalmış bununla ilgili ne önerebilirsiniz tekrar yıkayınca geçer mi lekeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumlarda bahsetmiştim eğer boyayacağınız kıyafet beyaz değilse birebir boyanın rengini almayabilir. Sonuçta o kıyafetin de kendi rengi var ve siz üzerine başka bir renk boya ilave ettiğinizde karışım olarak farklı renk çıkabilir. Ama ne renk çıkar bunu denemeden bilemeyiz yazmıştım. Eğer daha koyu bir renk isterseniz siyahla deneyebilirsiniz? Pantalonun üzerindeki lekelerde boyanın pantalonun her yerine eşit dağılmamış olduğunu gösterir. Bir dahaki boyamanızda pantalonu makineye atmadan önce ıslatın ve birbiri üstüne denk gelen kısımların az olmasına özen gösterin ki, boya heryere eşit şekilde nüfuz etsin. Kolay gelsin...

      Sil
  70. renk sabitleyici kullanmazsak bir problem olur mu boya akarmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, pek birşey farketmez çünkü sabitleyici koysanızda boya yıkandıkça akıyor zaten. Ben son boyamalarımda sabitleyici kullanmadım. Sadece boyadığım kıyafet kuruduktan sonra yüksek sıcaklıktaki ütüyle ütüleyip rengin daha iyi işlemesini sağladım. Bunu da deneyebilirsiniz...

      Sil
  71. Merhaba ben az once ceketimi boyadim fakat viktorianin ustunde makinada sktrmayn dedigi icin elimde sktim :( ellerimdeki boyalari nasil ckarabilirim bilgniz varmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef bir fikrim yok, ellerinizi yıkadıkça geçer sanırım :)

      Sil
  72. Fiske ve sirke kullanmadim ceketimin rengi akarmi yagmurda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiske ve sirke kullansanız bile yıkandıkça zamanla rengi azalıyor zaten, fiskenin tek amacı bu süreyi uzatmak. Yağmurda da sırılsıklam ıslanmadığınız sürece sanmıyorum akacağını...

      Sil
  73. Abla merhaba ben sana farklı birşey soracağım arkadasimin gömleği bendeydi yikarken beyazlarla yanlışlıkla mavi renkte bulasmis ben beyaz gömleği eski haline nasıl getirebilirim ne olur yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gömleğin kumaş türünü bilmiyorum, zarar görebilir mi emin değilim ama yine de benim bu tür sorunlarda uyguladığım yöntem şu: 1 kapak domestos üzerine su ekleyerek renk bulaşmış kıyafeti bu su içerisinde bekletiyorum. Kıyafet renkli dahi olsa kendi renginde bir açılma olmuyor(tabii domestosu çok kaçırmazsanız:)) Ki sizin gömleğiniz beyazmış, bir sorun olacağını sanmam. Umarım çıkar bulaşan renkler...

      Sil
  74. merhaba benim kahverengi ve lacivert 2 renkli yün ceketim var.Koyu laciverte boyasam iyi bir sonuç alabilirmiyim sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 renkli bir kıyafet nasıl bir sonuç verir bilmiyorum ama lacivert kısımları daha koyu olurken kahverengi kısımları çok farklı bir renk alabilir. Eğer zaten giymiyorsanız, kötü olsa da üzülmeyecekseniz deneyin ama ben de olsam denemeden bilemezdim.

      Sil
  75. iyi günler. kumaş boyarken fiske sabitleyici kullanmasak olur mu? keten montu mu boyayacağım 2 tane kumaş boyası fazla olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk boyamalar dışında hiçbirinde fiske kullanmadım zaten. Boyanma açısından da bir farklılık kullanmadım. Fiske sadece boyanın daha uzun süre kalıcı olmasını sağlıyormuş. Montun büyüklüğü ne kadar bilmiyorum ama kumaş boyasının fazla olması az olmasından iyidir bence...

      Sil
  76. bende siyah kumaş boyasıyla pantolonu boyadım , boyama bittikten sonra bir kere boş çalıştırdım deterjanlı olarak sonra bir eski beyaz bez attım . o da gri olarak çıktı , yine denedim başka bir bezle yine aynı şey oldu . makineyi nasıl arındıracağım acilll lütfeeennnn :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deterjan gözünü çıkarıp çamaşır suyu ile elinizde yıkayın. Kalan boya deterjan gözündedir büyük ihtimalle. Bir de ben boş çalıştırırken temizledikten sonra yerine taktığım deterjan gözüne yine bir miktar çamaşır suyu koyarak çalıştırmıştım makineyi. Kolay gelsin...

      Sil
  77. Merhaba bende siyah kumaş boyasiyla pantalonumu boyadim sonuç çok iyi fakat makinada boya kaldi defalarca bos çalıştırmama ragmen makinayi temizlemedi beyaz bi bez attim gri olarak cikti makinami nasil arindirabilirim yardimci olursaniz sevinirim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deterjan gözünü çıkarıp çamaşır suyu ile elinizde yıkayın. Kalan boya deterjan gözündedir büyük ihtimalle. Bir de ben boş çalıştırırken temizledikten sonra yerine taktığım deterjan gözüne yine bir miktar çamaşır suyu koyarak çalıştırmıştım makineyi. Kolay gelsin...

      Sil
  78. Merhabalar . Ben pembe jakarli saten perdelerimi acik turkuaza dondurebilirmiyim acaba. Simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Jakar dediğiniz kumaş türünü bilmiyorum ama boyayı emmeyen cinsten polyester benzeri naylon karışımlı bir kumaşsa boyanmaz büyük ihtimalle. Çünkü sonuç için kumaşın emici türde olması gerek. Ayrıca pembeyi turkuaza döndürmenin münkün olduğunuda sanmıyorum, mavi boya kullansanız mor gibi bir renkte çıkabilir çünkü.

      Sil
  79. Benim acik mavi turkuaz renginde polyester bir elbisem var siyaha boyamak istiyorum olur mu lutfen yardim edin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık mavi siyaha dönebilir, yada tam siyah olmasada yakın renklerde füme-lacivert benzeri bir renk alabilir ancak kumaş türü polyester ise büyük ihtimalle boyayı emmeyeceğinden boyanabileceğini düşünmüyorum.

      Sil
  80. Gri ve desenli bir tişörtümün birkaç yerinde sarı lekeler oluştu bu yöntem ile onları kapatabilir miyim desenine zarar vermeden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gri bir tişört yine gri,füme,siyah vb renk alabilir ve lekeler kapanabilir yada tamamen kapanmasa da daha az belirgin hale gelebilir. Ancak desenli dediğiniz için desenler bozulabilir diye de düşünmek gerek...

      Sil
  81. bnm koyu gri kumaş bi okul pantolonum var ama bn bu pantolonun rengini açık gri yapmak istiyorum fakat çokta açık olmasını istemiyorum hangi renk toz kumaş boyası almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef koyu renk kıyafet açık bir renge dönüşmez. Ancak daha koyu yapabilirsiniz, siyah olur mu diye siyah kumaş boyası ile deneyebilirsiniz.

      Sil
  82. Ben de bugün ilk defa boyama yapacağım hatta sizden cesaret alip gidip aktardan sabitlestirici ve boya aldim :) yalniz fiske diyosunuz fiske ile sabitlestirici ayni seyler mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, fiske renk sabitleştiricinin markası. Ne marka olduğu önemli değil tabii ki, öyle yazmışım ama saitleştirici olsun yeter:) Hatta ben bazı boyamalarda sabitleştirici kullanmadım bile. Kolay gelsin size, eğer kumaş cinsi uygun değilse bazen hayal kırıklığı olabiliyor ama umarım güzel birşey çıkar ortaya.

      Sil
  83. Benim siyah ama solmuş bir kotum var onu boyamak ıstiyorum kumaş boyasida aldım ama burdaki ni 1 tl ye çamaşır makinesinde renk sabitlestirici olmadan kullansam ne olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renk sabitleştirici şart değil, kotunuz yine boyanır. Yalnız renk sabitleştirici boyanılan rengin daha uzun süre kalıcı olmasını sağlıyor. Boyadığınız kıyafeti boyama işleminden sonra kurutup sıcak ütüyle ütülerseniz de rengin daha iyi girmesi açısından yararı olur. Bir de daha sonraları düşük sıcaklıkta yıkarsanız daha uzun süre kullanabilirsiniz.

      Sil
  84. yağmurda rengi akarmi kıyafetimizin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırılsıklam ıslanmadığın sürece akmaz kıyafetteki boya.

      Sil
  85. Merhaba,
    Emekleriniz için teşekkürler. Tüm soru ve yanıtlarınızı okudum.

    Bende Ikea'dan aldığım beyaz koltukların kılıflarını koyu bir renge boyayarak üzerlerini örtmeden kullanabilir hale getirmek istiyorum.
    Kılıfları boyamadan önce ilk denemeyi boyun yastıklarının kılıfında denedim. Bu boyama işlemini tencerede kaynatarak yaptım. Sizin kullandığız renkle aynıymış tesadüfen. Menekşe. Oldukça koyu bir mor oldu ki bu benim istediğim bir sonuçtu :)
    Belki tencerede boyama işleme nedeniyle olsa gerek, bazı yerler benek şeklinde daha açık renk kalmış.
    Şimdi koltuk kılıflarını boyamak için makineyi kullanacağım ancak endişem şu; kılıf epey büyük olduğu için makinede illa ki kırışık halde olacağından acaba o kısımların tam boyanmama ihtimali olabilir mi? Siz de arada geçen zamanda benzer bir boyama işlemi yaptıysanız veya bir yorumunuz varsa paylaşmanızı rlca ederim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. İlk önce deneme yapmanız iyi olmuş. Bu arada benekler olabilir, boya heryere eşit dağılmadığından. Ben de karşılaştım bu durumla. Kesinlikle çok sinir bozucu:) Böyle olduğunda da aynı renk kumaş boyasıyla benek lekeleri olan yerler üste gelecek şekilde tekrar boyadım kıyafeti. 2.kez boyandığında bu defa lekeler kapanmıştı. Böyle bir durumda zaman geçmeden boyamayı tekrarlamanızı tavsiye ederim. Şimdiden kolay gelsin:) Sonucu fotoğraflarıyla birlikte mailime gönderirseniz paylaşıp başkalarına da fikir verebiliriz?:)

      Sil
  86. Merhaba, benim siyah kanvas pantolonumun bir bölümüne fondöten döküldü. Lekeyi çıkartmak için yanlışlıkla o kısmı ağarttım sanırım. Sadece o bölüme kumaş boyası sürsem renk ayrımı olur mu, çok fark edilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yalnızca ağaran kısma boya sürüldüğünde renk farklılığı olur mu bilemiyorum ama bildiğim şu ki; boyama işlemi ağartıcıları kapatmayabiliyor. Çamaşır suyu lekeleri belirsiz de olsa halen kalıyor. Yine de denemekte fayda var tabii ki.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Sümeyra Hanım. Aslında leke çıkarıcıyla çıkarmaya çalıştım çamaşır suyu kullanmadım. Çok çok ağarmış bir durumda da değil fakat yine de fark ediliyor. Bir deneyeceğim bakalım inşallah olumlu bir sonuç alırım.

      Sil
    3. Çok ağırmamışsa kapatabilir ozaman. Şimdiden kolay gelsin size:) Sonucu da yazarsanız sevinirim...

      Sil
    4. Bu yöntemle olumlu bir sonuç alamadım ama başka bir yol izledim; o bölümü göz kalemiyle boyadım. Kalıcı değil evet ama en azından eskisinden iyi :))

      Sil
    5. O zaman kalıcı başka bir yöntem söyleyeyim, aynı renkte oje ile boyayın lekenin olduğu kısmı? Böylece yıkandıkça da çıkmaz:)) Yada daha garantisi küçük şişelerde satılan sıvı kumaş boyaları var, onunla da lekeyi kapatabilirsiniz. Bir de bu yöntemleri deneyin:)

      Sil
    6. Heh işte ben o sıvı kumaş boyasından sürdüm ama pantolon pamuklu olunca boya da parlama yaptı, güneşte falan belli oldu iz. Aslında mat oje sürsem parlama yapar mı sizce? Çok teşekkür ediyorum fikirleriniz için, sağolun :))

      Sil
    7. Hımm parlama kısmı hiç gelmemişti aklıma. Mat oje belki parlamaz, bir de onu deneyin. Kötü olursa nasılsa aseton ile silebilirsiniz:)

      Sil
  87. Merhaba,benimde lacivert pardesum var,gunes soldurdu,laciver Glorya boya aldim ama cesaret edemiyorum yuksek sicaklikta yikamaya.Cunku etikette yalniz kuru temizleme yaziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yalnız kuru temizleme diyorsa tabii yüksek sıcaklığa atmasanız iyi olur. 40 derecede de boya işleyebilir. Düşük derecede boyamayı deneyin bence...

      Sil
  88. Merhaba ben koyu mor pardesumu iki kez siyaha boyamama rağmen herhangi bir değişiklik olmadı boyayı bir paket kullandığım için mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Boyadan olduğunu sanmıyorum çünkü iki kez denemişsiniz. Bazı kumaş türleri boyanmıyor.

      Sil
    2. Acaba başka herhangi bir yolu var mıdır boyamanın.

      Sil
    3. Kuru temizlemelere götürdüğünüzde onlar da boyama yapıyor diye biliyorum.

      Sil
  89. Merhaba sümeyra hanim kazaklar boyanabiliyormu annem boyanmicagini soyledi ama siz tabi daha bilgilisiniz bu konuda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, daha bilgili değilim sadece tecrübelerimden yola çıkarak cevap veriyorum. Ama maalesef daha önce hiç triko deneyimim olmadı. Ancak anneniz bu konuda haklı olabilir:) Yine de kafanıza koyduysanız ben olsam denerdim sanırım:) Ha eğer boyama işlemini kazağınızdaki lekeden dolayı söylüyorsanız bu durumda tüm kazağı riske atmayın. O durumda sadece lekenin olduğu alanı aynı renkte bir oje ile boyamanızı tavsiye ederim.

      Sil
  90. Merhabalar benim bir feracem var (yani anlaşılacağı üzre siyah :)) dün üzerime gazoz döküldükten sonra akşam feracemi 40 derecede perwoll ile yıkadım ama maalesef feracemin hem rengi soldu hemde etek ucunda beyaz beyaz lekeler oluştu şimdi anlattığınız şekilde boyasam işe yarar mı acaba bir de (ferace kumaşları aynı olduğu için bilebilirsiniz kanısıyla bu soruyu soruyorum) 60 derecede yıkasam çekme yapar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferace kumaşı eğer naylon karışımlı ise boya tutmayabilir ama pamuklu türünden bir kumaşsa boyanabilir. Siz yine de deneyin çünkü kaybedecek bir şeyiniz yok. Yalnız 60 derecede yıkamanızı tavsiye etmem. 40 derecede de boyama oluyor çünkü. 40 derecede, siyah bir toz boya ile boyarsanız umarım sonuç alırsınız.

      Sil
  91. 23 nisan gösterisi için erkek çocuklarîna sarı pantalon lazım ama bulamadık. Beyaz pantalon alsak sarı renk boyayla boyasak tutar dimi rengi? Birde 9 tane 5 yaş cocuk pantalona kaç tane boya gerekir? Renk kartelasındaki renkler tam tonunda tutuyor mu yoksa biraz koyu yada biraz daha mî ačîk renkte oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Pamuklu türden kumaştan yapılmış bir pantalon ise boyanır yalnız renk kartelasındaki ton tam tutmayabilir. Açık da olabilir yada makineye sıkışık koyarsanız bazı kısımlar koyu bazı kısımlar açık kalabilir. Bu yüzden bence önce 1 tane pantalonu deneyip sonra kalan 8i için işlemi tekrarlamanız. Zaten tek seferde 9 pantalon atsanız sıkışıklıktan güzel boyanmaz, yer yer lekeler olur. Bu yüzden 2şerli şekilde atmanızda fayda var. Hatta en garantisi tek tek tencerede boyama işlemini yapmak. Ama dediğim gibi 1 pantalon alıp denemeden diğerlerine işlemi uygulamayın.

      Sil
  92. 9 tane 5 yaş beyaz pantalonu sarı renge boyamak istiyorum. Kaç tane boya kullanmam gerekir? Renk kartelasındaki renkler bire bir tutuyor mu yoksa biraz daha açık veya koyu tonda mı olur? Birde deneyimlerinize göre marka önerirseniz memnun olurum.. Cocuklarîn 23 nisan gösterisinda giyilecek işimizi şansa bırakmayalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marka olarak Viktoria yı öneririm. Bundan başka 2 markada daha kullandım ama sanırım en iyisi bu. Yalnız 23 nisan gösterisinde giyileceği için eğer daha fazla para ödemeye razıysanız kuru temizlemelerde de yaptırabilirsiniz boyama işlemini. Onlar da benzer işlemler yapıyor ama daha profesyonel olacağı için renk hatası yada çeşitli yerlerde çok/az boyanma gibi bir durum olmaz.

      Sil
  93. Merhaba ben formamı boyamak istiyorum fakat tamamen değil sadece beyaz yazı yazan yerleri onu nasıl yapabilirim yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece yazılı olan yerleri boyayacaksanız fırça ile uygulanan sıvı kumaş boyaları var, onları denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim

      Sil
  94. merhaba benim polyester pardesüm var rengi açıldı yıkamaktan 3 yerinde süs olrak gri fiyonkalr var boyarsam onlarda siyah olucak ne yapmam gerekir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polyester boyanmayabilir ancak. Fiyonkları da söküp boyadıktan sonra tekrar dikemezmisiniz?

      Sil
  95. malesef dikişli bide coton boyanabilir mi ? boyasam snra sulu kumaş boyasıyla grileri boyamak mümknmüdür ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coton boyanabilir tabii ki. Yalnız boyarken çok sıkıştırmayın ki benekler, sıkışmadan dolayı boyanın ulaşmadığı alanlar olmasın. Sulu kumaş boyasıyla geriye kalan fiyonkları boyayabilirsiniz tabii ki.

      Sil
  96. Merhabalar bir şey sormak istiyorum. Taşınırken nasıl olduysa pardesüm kızarmış yağ dökülmüş ve ne yaptıysa çıkmıyor.Kumaş boyası nerede yaptıra bilirim yada nasıl çıkarta bilirim. Daha çok az giydim ve baya da bi para verdim çöpe gitmesini istemiyorum bilgi sahibi olanların cevaplarını mutlaka bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendiniz boyamak istemezseniz kuru temizlemelere verebilirsiniz. Yada konumda okuduğunuz gibi çamaşır makinesinde toz kumaş boyasıyla boyayabilirsiniz. Ama pardesüye çok para verdim ve boşa gitmesini istemiyorum derseniz hiç riske girmeden bir kuru temizlemecide 10-20TL kadar bir tutara boyatabilirsiniz, bunu tavsiye ederim.

      Sil
    2. sirkeyi dene önce onla cıkmıyosa yenisini al hiç ugrasma :)

      Sil
  97. Merhaba sumeyra abla benim diz alti uzun kollu bi tunigim var rengi sarı gibi koyu mora boyamak istedim ama koyu mor.kalmamis menekşe rengi aldim bende 3 paket ama kumas polyester yani birazi da pamuklu sanirim renk tutar mı nasıl olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle boyanın fazlalığı rengi koyu yapmaz onu söyleyeyim. Yani 1 paket boya ile 3 paket boyanın yapacağı renk yine aynıdır. Sadece boyanacak kıyafet büyükse boyanın heryere ulaşması için daha fazla boya gerekebilir. Onun dışında çok boyanın renge bir etkisi yoktur. Birde sarı üzerine menekşe yapacaksan istediğin gibi bir renk çıkmama ihtimali var, sonuçta kıyafetin kendi rengi de var. Denemekten başka yapılacak birşey yok yani. Nasıl bir renk çıkacağını merak edersen tuniğin iç kesimlerinden keseceğin ufak bir parçayı sulandırdığın az boyanın içine atarak deneyebilirsin. Belki oluşacak rengi beğenmeyip vazgeçersin? Sonucu yaz mutlaka:) Kolay gelsin.

      Sil
  98. İyi günler Sümeyra hanim bebeğim olduğu için bütün yorumları vakit bulup okuyamadim sorum önceden sorulduysa lütfen kusura bakmayin.benim uzun koyu lacivert %100 pamuk kalin kumaştan bi pardesum var rengi soldu boyatabilecek hiçbir yer bulamadım acaba kendim siyaha boyasam olurmu endisem su ki 60 derece de kumaş cekme yapar mi ve diyelim ki yağmur yagdi islandi icimdeki kıyafete renk verir mi cevaplandirirsaniz sevinirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler. Siz kendiniz %100 pamuk pardesünüzü rahatlıkla boyayabilirsiniz ve üstelik 60derece de yıkamanız şart değil. 30 derece de bile boyanabilir ama ben o tarz hassas kumaşlı kıyafetler için 40 derecede boyama yapmayı tercih ettim. Yüksek ısıda boyama, boyanın daha iyi işlemesi ve daha kalıcı olmasını sağlamak için. Yağmur yağıp ıslandığında da eğer içinizdeki kıyafet açık renkse ve makineden çıktığı haldeki gibi ıslanırsa evet renk verebilir. Ama ben şimdiye kadar boyadığım kıyafetlerin altına beyaz giydiğim de olsa da renk verecek kadar sırılsıklam ıslanmadım hiç...

      Sil
  99. benm merak ettiğimde şu; mesela kabanı siyaha boyadınız, içine beyaz gömlek giymişken yağmura yakalandınız, boyanamış kaban ıslanınca beyaz gömleği de boyamıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur yağıp ıslandığınızda da eğer içinizdeki kıyafet açık renkse ve boyanan kıyafet makineden çıktığı haldeki gibi ıslanırsa evet renk verebilir. Ama ben şimdiye kadar boyadığım kıyafetlerin altına beyaz giydiğim de olsa da renk verecek kadar sırılsıklam ıslanmadım hiç.

      Sil
  100. Makinede yapacağım makinede en.yüksek 90 derece.var oda 2 saat.34.dk sürüyor sürenin uzun.olması kumasa bi zarar verir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 90 derecede yıkamak kıyafete zarar verebilir, çekebilir vs. Bu yüzden ben boyamalarda talimatta 60 yazmasına rağmen 40 derece programını kullanıyorum.

      Sil
    2. Boyanın tutması için yüksek sıcaklıkta yıkamak gerekmiyor mu ve 50 derecede yıkayabileceksem sentetik ayarında yikasam olur mu

      Sil
    3. Yüksek sıcaklık gerekli evet, boyanın üzerinde de 60derecede yıkama tavsiyesi var. Ama ben kıyafetlern bozulmasından korktuğum için 40 derecede yıkayarak da yine boyama işlemini yaptım. Program ise farketmez. Belirli bir sıcaklıkta suyla karışan toz boya kıyafetin her yerine işlesin yeterli...

      Sil
  101. Çok teşekkürler umarım.olur bilgileriniz için sağolun

    YanıtlaSil
  102. iyi günler yurtdışından elbise almıstım fotoğrafta petrol mavisi gibi duruyordu ama elime geçti bildiğimiz çimen yeşili bende bu uygulama ile elbisemin rengini değiştirmek istiyorum hangi renkle boyarsam iyi sonuç elde ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem yalan olur. Çünkü bu boyama işi öyle birşey ki aynı renk kumaşlardan aynı boya ile boyadığınız ürünler farklı renk çıkabiliyor. Çünkü kumaşın cinsi de boyama işini etkiler. Bence elbisenin ucundan köşesinden küçük 1-2 parça kesebiliyorsanız eğer, petrol mavisi yada siyah boyanı çok az bir kısmını sulandırıp parça kumaşlarınız ile deneme yapın. Hangisinde güzel bir renk elde ederseniz kıyafetin tamamını da o renk ile boyayabilirsiniz.

      Sil
  103. Teşekkür ediyorum bu bilgiyi verdiğiniz için . Bende kara kara ne yapacağımı düşünüyordum . Çok sevdiğim pantolonumu sırf rengi soldu diye atacaktım. Şimdi yeni gibi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, güle güle giyin "yeni" pantalonunuzu:) Ama sakın unutup da diğer çamaşırlarla karıştırmayın:)

      Sil
  104. İyi günler.Benim şifon tül gibi bir eteğim var.Ucunda dolmuşa binmem nedeniyle araba yağı lekesi oldu.Kendim leke çıkartıcısı kullandım gitmedi.Kuru temizlemeye verdim leke yine gitmedi.Çok seviyorum eteği kıyamıyorum da nar çiçeği renginde.Küçük bir kısmı leke diye boyasam tamamını olur mu yoksa sadece leke olan yere birşey yapabilir miyim?Birde yıkadıkça bu leke yeniden belirginleşir mi?Nar çiçeği rengi eskisiyle kumaş boyasını kullanınca ne kadar renk tonu fark eder?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler. Şifon tül de boyanır tabii ki. Ama eteğin kendisi tül, astarı polyester ise astarı boyayı çekmeyebilir. Bu yüzden yine sadece kendi renginde boyamanızı tavsiye ediyorum. Ki zaten istediğiniz yeni renk değil, lekenin belirsizleşmesi. O yüzden yine nar çiçeği renginde bir kumaş boyası kullanmanızı öneririm. Boyadıktan sonra ton farkı olabilir tabii ki, daha parlak-kırmızıya dönük bir renk alabilir belki ama o durumda da birkaç kez yıkadıktan sora yine istenilen rengi alır sanırım.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için

      Sil
  105. Selamunaleykum sümeyye hanim ben süvet olan tekli koltuk yüzlerini boyamak istiyorum koltuk yüzlerinin rengi beyaz vişne çürüğ ü yada kırmızıı renk düşünuyorum 200gr için bir adet boya gerekiyo dediler nasil boyamaliyim lütfen yardimci olun şimdiden tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam. Öncelikle açıkçası süet kumaş boya tutarmı bilmiyorum. Ama eğer tutarsa size söylendiği gibi toz boyaların üzerinde de 200gr kumaş için 1 paket boya gerektiği yazıyor. Boyama işlemi aynen yukarda yazdığım gibi olmalı ancak süet kumaşın bozuma-çekme ihtimaline karşı 30-40derecede yıkamanızı tavsiye ederim. Çok yardımcı olamadım, kusura bakmayın.

      Sil
  106. renk sabiteyici yerine evden başka bir malzeme kullanmam mümkün müdür,mümkünse hangi malzeme olur?iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renk sabitleyici kullanmadan boyama yapabilirsiniz. Renk sabitleyici sadece rengin daha uzun süre solmadan kalması için gereklidir. Bunun yerine boyamadan sonra kuruyan kıyafetinizi yüksek ısıdaki ütüyle ütüleyip rengin kalıcılığını arttırabilirsiniz.

      Sil
  107. Nasıl hayra geçen bir yazı yazmışsınız :) Az önce notebookumu alıp çamaşır makinasının önüne geçtim.Eteğimi sizin tarife göre attım makinaya.Bekliyorum sabırsızlıkla :)) Rengi soldu diye giyemiyordum.Umuyorumki istediğim gibi çıkacak.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim içten yorumunuz için:) Umarım boyama işlemi bittikten sonra da aynı şeyleri düşünmeye devam ediyorsunuzdur?:) Sonucu da merak ettim açıkçası. Bu arada aman dikkat; boyanmış kıyafeti başka kıyafetlerle birlikte yıkamayın renk verir...

      Sil
  108. merhaba benim siyah gri bi perdem var ve ben bunun rengini açmak istiyorum acaba olur mu yada perdem mahfolurmu bilemiyorum siz ne tavsiye ederdiniz perde olarak abarttımı biraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Malesef kumaş boyama ile açık renge döndürmek mümkün değil. Açık renk olan kumaş koyu renk olur yada kendi renginde daha canlı olması için boyanabilir ancak daha açık renge dönmez, boyadığınız renge göre bambaşka bir renk olarak çıkabilir. O yüzden tavsiye etmiyorum.

      Sil
  109. Boyamalaronız gerçekten güzel olmuş ama nacizane bir tawsiyem olacak aklınıza yatarsa not olarak yukarıua eklersiniz herkes faydalanır kumaş boyasını kuru iken küçük pet su şişesine üzerini su ile doldurup tuzunu da eklerseniz ve kapaksız bir şekilde çamsşırların içine yerleştititseniz makinanızın deyerjan gözü boyalanmamışolur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fikir için. Gerçekten çok mantıklı ve pratik. Bir daha boyama yaparsam dediğiniz gibi yapacağım ki böylece deterjan gözünü temizlemek için uğraşmayayım:) Hemen not olarak da yazıya ekliyorum bu fikri..

      Sil
  110. Fiskeyi nerden bulcaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiske de toz kumaş boyası gibi aktarlarda mevcut.

      Sil
  111. merhaba ben de bi şey sormak istiyorum.kırmızı bi ayakkabım var keten. tonu çok belirgin olduğu için bordoya çevirmek istiyorum. siyah boya aldım. miktarını normalden az katarak bordo rengi elde edebilir miyim acaba.yoksa her şekilde kendi kırmızı olduğu için siyahla beraber bordoya mı dönüşür. her tarafı eşit miktarda boyanır bi de degil mi. bi de son olarak çamaşır makinesinde yapmayı düsünüyorum ama boyanın kullanma talimatına kırmızı ve sarı için sirke kullanmayınız diyo. zaten makine için de tuz ve sirkeden bahsetmemiş. sadece kaynatmada bahsetmiş.yardımcı olursanız çok sevinirim. ilk defa yapıcam da :) teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öyle bir soru sormuşsunuz ki gerçekten cevap vermek zor. Çünkü boyama işlemi sonunda ortaya çıkacak renk kumaşın cinsine bağlıdır. Yani boyayı çok emen yada az emen yada belki de hiç emmeyip boyanamayan kumaşlar var. Keten için de birşey diyemeceğim çünkü hiç keten bir kıyafet boyamadım. Ama mantık olarak boyayı tamamen emen, rahat boyanabilir bir kumaş olduğunu düşünüyorum. Bu durumda size tavsiyem direk olarak alacağınız toz bordo rengi boyayla yada az miktarda siyah boyayla boyamanız. Renk istediğinizden açık olursa sorun değil tekrar boyanır ama istediğinizden koyu olursa onu geri döndürmek, rengi açmak pek mümkün değil. Sirke ve tuz kullanımı ve hatta fiske kullanımı da şart değil. Onlar sadece boyanın daha iyi tutması ve daha uzun süreli kalıcı olması için. Benim sadece toz boyayla boyadığım kıyafetler de oldu, sonuç değişmedi. Ama onlarda fiske, tuz, sirke vs kullanmadığım için boyamadan sonra hafif nemliyken sıcak ütüyle ütüledim ki renk uzun süre kalıcı olsun..

      Sil
  112. benim polyester karışımlı saks mavisi eteğim var rebginin değiştirmek istiyorm szce boya tutar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polyester kumaşlar büyük bir ihtimalle boya tutmaz. Ancak yine de denemek isterseniz siz bilirsiniz...

      Sil