18 Nisan 2013

Saat Yenileme


Nihayet uzun bir aradan sonra yaptığım birşeyi paylaşabiliyorum. Bu aralar hem okulda çocuklarla uğraşmak hem "iş sağlığı güvenliği" sınavına çalışmak epey alıkoydu beni blogumdan. Yine de arada alıyorum elime silikon tabancamı. Bu kez kullanmadığım bir saatimi yeniledim. Saatim 14-15 yaşlarında beğenerek alıp odamda kullandığım, evlenirken de bırakmaya kıyamayıp yanımda getirdiğim bir saatti. Bakalım neydi ne oldu?


    Böyle can kurtaran simidi şeklinde bir saatti. O zamanlar odamı denizci temalı yapmak istemiştim. Maket bir geminin olduğu çerçeve, deniz atı ve taşları olan bir ayna, mavi kalemlikler, deniz taşlarını koyduğum vazom ve bu saat. Kendimce dekor etmişim yani:) Merak etmeyin evlenirken bu saydığım eşyaların hepsini getirdim tabii ki:) Hepsine bir yer buldum, yakıştırdım da bir tek bu saat kenarda duruyordu. Ee hiçbir yere uymazdı bu haliyle. Ben de aldım elime değiştirdim.
       Önce camını ve arkasını söktüm saatin. Sonra üzerindeki kumaşlarını söktüm ve gördümki meğer saati bildiğimiz kapı süsü yapımında kullanılan strafor üzerine yapmışlar. Elimde sadece strafor kaldığında başladım kurdela ile sarmaya. Önce kurdelalar üst üste gelmesin diye uğraştım ama baktım ki üst üste gelince güneşe benzer bir şekil alıyor bilerek üst üste getirerek devam ettim. Sarma işlemi bittiğinde saatin arka yüzündeki sayılar yerine yapıştırılmış kırnap iplerini çıkartıp oraya krem rengi bir karton yapıştırdım.(beğenip kenara ayırdığım bir davetiyenin arkasıydı o karton dediğim) Sonra sayı yerlerine yalnızca 12, 3, 6 ve 9 için karton yaldızlı figür yapıştırdım.(o kenara ayırdığım davetiyenin ön yüzü:)) Sonunda arka yüzü ve camı yerine yapıştırdım. Camı yapıştırdıktan sonra belirgin olan silikon lekelerini gizlemek için saatin eski halinden çıkan ipi camın etrafından geçtim. En üste bir çiçekte yapıştırınca işte saatimin yeni hali:




Eee nasıl olmuş?:)




4 yorum:

  1. Eski hali de güzelmiş.yeni haliyle ayrı bir güzel olmuş.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
  2. Evet aslında belki de eski hali daha güzeldi ama o haliyle çok spor olunca kullanamıyordum. Şimdi de fena sayılmaz dimi:)

    YanıtlaSil
  3. eski hali kadar güzel olmasa da idare eder:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski hali güzeldi evet ama işte evin hiçbir odasına, hiçbir renge uymuyordu. Öylece kenarda beklemesindense daha az güzel olsun ama kullanılsın değil mi? :)

      Sil