18 Nisan 2014

Doğumgünü Partisi ve Organizasyon Fikirleri


     (Yeni yayınladığım nişan organizasyonu ve masa hazırlama fikirleri yazımı gördünüz mü? Görmediyseniz bir de oraya bakın:) bosugraslarmuduru.blogspot.com.tr/2015/03/nisan-organizasyonu-fikirleri.html)

     Geçen hafta kız kardeşimin doğumgünüydü. Ona aylar öncesinden söz vermiştim, ilk ve artık büyümeye başladıkları için son kez dışarıda ve özel ayarlanmış bir parti hazırlayacağıma. 10 yaşına giriyordu kardeşim ve doğumgünü bahane arkadaşlarıyla eğlenmesi şahane bir parti hazırlamalıydım:) Çok hevesli olarak başladığım ve pasta-kurabiye-kek-şekerlemeler vs ile tüm düzenlemelerin bana ait olduğu bu işte, beceremeyeceğimi ve misafirlerine rezil olacağını sanan annem-babam engel olmaya çalışsa da alnımızın akıyla çıktık çok şükür :)  İşe davetiye basmakla başladık. Öyle ahım şahım bir şey değil ama belki bu hazır şablon üzerinde değişiklik yaparak kullanmak isteyenler olur diye ekliyorum. İşte kardeşimin doğumgünü davetiyesi :



                                                             Şimdi de şöyle bir bakalım düzen nasıl olmuş:







Mekanın nasıl bir yer olduğunu anlayamayanlara hemen söyleyeyim: Mekanımız boş bir dükkan. İçerisinde sadece 3-4 masa ve 20-25 kadar plastik sandalye vardı. Ortamı düzenlemek de bana düşmüştü haliyle. Zaten günlerdir ayarlamalar yaptığım için kafamda nereye ne asacağımda belliydi az çok. Ama itiraf edeyim zaman yetmediğinden kafamdakinden daha sade bir ortam oldu. Yoksa tüm duvarları ve yerleri balonlarla süslemek vardı aklımda ama olsun sadelik iyidir diyerek teselli buluyorum:)

Ayrıntılara bakacak olursak önce süslemelere bakalım:


İkram masasının hemen yanına iki duvara çiçek balonlar yapıştırarak balonlar arasından geçirdiğim kurdelaya fotoğraflar astım. Kardeşimin doğduğu zamandan 10 yaşına gelene kadarki döneme ait yaş-zaman sırasına göre olan fotoğrafları uğur böcekli mini mandallar ile astım. Bence gayet sevimli olmuştu ve hatta giderken fotoğrafları yada mandalları isteyenler oldu.



  



Vakit yettiğince balondan çiçekler yapıp duvarlara astım. Misafirler gelene kadar duvarlar istediğim kadar balon ile süslenmemişti ama yine de yeterliydi sanki. Ayrıca kalp balonlar çok güzelmiş. Alırken tereddütlüydüm ve gerek yok diye düşünmüştüm ama çok tatlı durdular. Orhan Gencebay resminin oraya asılması ise bir sır :) Doğumgününe gelenlere de birkaç kez sorulmasına rağmen söylemedim zamanı gelene kadar. Sizlere de az sonra söyleyeceğim.



Doğumgünün kutlu olsun yazısını yazdığım kağıtlar sizin de tahmin ettiğiniz üzere dantel desenli kağıt bardak altlıkları:) Her bir altlığa bir harf yazıp oluklu pembe kartona yapıştırdım. Bu kartonun çevresindeki mor ve sarı süsleri ise peçeteden yaptım. Daha sonra başka bir yazımda yapımını anlatacağım.

                                               
Pinyata da vardı ayrıca. Her ne kadar doğumgününe saatler kala tamamlamış olduğumdan şekli-görünüşü istediğim gibi olmasa da amacını gördü ve çocukları eğlendirdi. Pinyatanın içini küçük küçük kesilmiş keçe parçalarından konfeti yaparak doldurdum ve içine şeker-çikolatalar koydum. Pinyatanın yapılışı da yine başka bir yazımda gelecek.



            Önceden yemek ikram ettiğimiz için masamız daha çok tatlı
ve abur cuburdan oluşuyordu.
   Masamızdakilere yakından bakmak isterseniz:


Tek tek fotoğraflayamadığım çok şey var maalesef. Yine de fotoğrafları olanlara bakalım:



Dışarıdan topladığım dalları ve kozalakları gri sprey boya ile boyadım. Dallardan kurabiye ağacı yapmaktı niyetim. Ancak dallar 5 kurabiyeden fazlasını taşımayıp kırılmaya başlayınca ben de kurabiyelerin bir kısmını dallardan geçirip bir kısmını ise masaya koydum. Boyanan kozalakları ise kurabiye ağacımızın dibine-saksıya koydum. Ayrıca kalanları dekoratif amaçlı olarak bu şekilde kullanıldım:


Masadakilere devam edersek;




 Aslında rengarenk cupcakeler yapmam gerekirken yine zaman azlığından ve yapamamaktan korktuğumdan gül şekilli kekler yaptım.Ayrıca hazıra kaçıp etipuflar ile kalan boşlukları doldurdum :)







Çocuklara alınan şekerler için kalp şeklinde kesip keçe ve kurdela ile süslediğim köpüğü kullandım. Aynı işlemi bezeler için de yaptım. Yine kalp şeklinde kestiğim köpüğün kenarlarına kurdela yapıştırdım ve içten dışa doğru: beyaz, turuncu ve sarı renkteki bezeleri kürdanlara batırarak kalp şeklinde beze buketi yaptım.






Marshmellow şekerleri çöp şişlere batırıp hello kity resimleri yapıştırdığım ve içine köpük yerleştirdiğim saksılara koydum. Aslında marshmellowları tek tek erimiş çikolatalara batırıp üzerlerini pasta süsü ile süslemeyi istemiştim ama bahane gibi olsa da sebep "yetmeyen zaman".
(Bu arada Hello Kity resimleri Hello Kity desenli/markalı pijama etiketleri:))









Badem şekerlerini ve çikolataları koymak için aldığım kavanozları da süslemesem olmazdı. Onlar da kurdela ve güllerden nasiplerini aldılar.



Ve tabii bir de sakız makinamız! Aslında m&m çikolata makinası ama biz o gün sakız makinası olarak kullandık. Bu mini sakız/çikolata makinasını erkek kardeşim, kız kardeşime hediye olarak İngiltereden almıştı çok daha önce. Çok sevimli ve çocukları eğlendirmek için işe yarar birşeymiş. 


Masamızda ayrıca patlamış mısırlarımız da vardı. Yalnız bunları kendim patlatmadım. Çerezzanın hazır patlamış mısırlarından çocukların sayısına göre en büyük boy kurabiye poşetlerine koyduk. Masada gördüğünüz pasta ile ilgili yazım da yine daha sonra...

Doğumgünün de çocukların eğlenmesi için neler yapılabilir diye düşünüp palyaço peruğu, burnu, çeşitli maskeler ve bıyıklar, psikopat gözlüğü gibi malzemeler almıştım. Onlar sayesinde böyle eğlenceli görüntüler çıktı ortaya:) 



Ayrıca çeşitli oyunlar da oynadık. Mikrofonumuz vardı ve çocuklar karaoke yaptılar, bağıra çağıra şarkılar söylediler. Tabii olan bizlerin zavallı kulaklarına ve ağrıyan başlarına oldu:) Klasik ve vazgeçilmezdir; sandalye kapmaca oynadılar. Kaşık ile ağızlarında yumurta değil ama pinpon topu ile gitme yarışı yaptılar. Pinyata patlattılar. Ve bir de bu oyun vardı ki işte başta söylemediğim Orhan Gencebay'ın sırrı:


Tam fotoğrafın karşısına getirip gözlerini bağladığımız çocukları kendi etraflarında 2-3 kez döndürüp başlarını da döndürdük:) Ardından verdik ellerine takma bıyıkları ve doğru yere yapıştıramayışlarını kahkahalarla izledik. Gidip başka duvara yapıştıranlar da oldu tabii, bu yine yaklaşmış olanlardan birinin fotoğrafı :)

Ayrıca gelen misafirlere o günden hatıra ufak bir hediye de dağıttık. Tabii ki o da diğer herşey gibi benim tarafımdan yapıldı. Ama bu tüle sarılı olanların ne olduğu ve nasıl yapıldığı yine başka bir yazımda...




Ve işte doğumgünü çocuğu:

İyiki doğdun, daha nice güzel yaşlara...



6 yorum:

  1. pastayi ayri bir post mu yapican seker cim :)) keske senin gibi ablam olsaydi daha ne isterdim ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastayı, pinyatayı ve büyük-küçük çerçeveyi ayrı post yapıcam bir zaman inşallah:) Senin ablan yok ama sen ablasın, yap kardeşlerine böyle organizasyonlar?:)

      Sil
  2. nerde yaptın acaba bende sevgilime doğum gunu partisi yapmayı dusunuyorum ama kararsızım nerde yapacağıma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamın satın alıp kiracı aradığı boş bir dükkan vardı:) Henüz kiracı bulamadığından boş boş durduğundan orayı düzenleyip orada yaptık doğumgününü. Size tavsiye edebileceğim küçük cafeler yada dernek evleri olabilir. Dernekler özellikle çok uyguna dernek dairesini/ofisini kiralayabiliyorlar.

      Sil
  3. Doğum günü kızı29 Kasım 2015 00:19

    hayatımda gördüğüm kardeşine böyle muhteşem doğum günü hazırlayan ablasın, tebrik ederim. Zamanın ve enerjin gayette yetmiş hiçbir eksik göremiyorum (fazla var). Bence sen mükemmel bişeyler tasarlamıştın ama çaktırma böylesi de mükemmel :)

    YanıtlaSil
  4. bir çok kişi için yeni fikirler üretmeye yardımcı olmuştur diye düşünüyorum, çok faydalı bir doğum günü partisi ve organizasyon paylaşımı olmuş, teşekkürler ve tebrikler

    YanıtlaSil